Superdensan

Nu ska konditionen maxas, tänker köra så mycket konditionsträning som möjligt och satsa mindre på styrkan just nu. Anledning, joo jag vägde mig idag och upptäckte att jag väger 10kg mer än jag gjorde för exakt ett år sen. Visst så väger muskler mer än fett och bla bla, men jag har ändå aldrig vägt så här mycket i hela mitt liv. Så nu blir det fokus på fettförbränning och kondis ett tag fram över.

Började med att springa i en timme idag. Startade lugnt med jogg och höjde sen tempot successivt hela tiden. Tog paus när jag hade en kvart kvar för att samla kraft så jag skulle orka göra mitt bästa sista biten. Jag kom alltså 8km och förbrände 460 kcal! Så nu har jag någonting att utgå ifrån, mitt första mål är att klara en mil på en timme. :)

 

Hehe, oops! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0