Nu är det faktiskt så här!



Skolan utlovade att vi ska arbeta som projektledare & marknadsförare efter utbildningen. Det var anledningen till att jag sökte. Men vi skolas bara till att bli säljare. Det kan man bli utan utbildning. En elev blev nekad sin lia av skolan för att det inte var b2b-försäljning. Men får man sin lia genom skolan får man dela ut reklamblad i 10 veckor. Jag har provat i två terminer nu. Jag är inte nöjd, hade jag inte provat hade jag inte vetat. Det har hittills kostat mig 51 000 kr. Som ska betalas tillbaka med ränta. Varför ska jag då fortsätta, när skolan inte kan ge mig det jag vill ha? Bara för att få en utbildning? Men vad är den värd om jag ändå inte ska arbeta inom detta i framtiden? Mitt val är att hoppa skolan, jobba och tjäna pengar i stället för att leva urfattig och sen betala tillbaka det. Då kan jag resa, shoppa, leva och njuta av att vara ung. Skolan tar jag upp igen när jag är gammal nog att veta vad jag vill göra med mitt liv. Punkt slut!

Och dessutom behöver ingen samtycka med mig egentligen, för jag vet att mamma iaf stöttar mitt beslut.

Ska även tillägga att vi har bra lärare! Det är skolan det är fel på och jag känner mig lurad till att ha valt fel utbildning.

Nu ska jag peppa mig själv, med lite bilder, inför mitt framtida liv med en inkomst.. kommer se ut lite så här. ;)


Kommentarer
Postat av: Lena Nordin-Andersson

Vad tråkigt att höra Denise - jag hoppas iaf att du får det kanon på ditt nya jobb och önskar dig lycka till. Jag är säker på att vi träffas på där ute irl vid något tillfälle... Kram



Lena - en av lärarna... :-)

2011-05-11 @ 06:12:52
URL: http://nordinspire.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0