Grenstock-citat

Jag har en vän som heter Mathias, Grenhjelm, Grenstjerna eller Grenstock.. vilketsom. Han är en så kallad citat-maskin. Han säger jätteroliga saker som jag brukar tänka på ibland och skratta åt. Några exempel kommer här.

Grenen har tråkigt på bmb och jag säger att han kan ju dansa med mig och Sara.
Till svar får jag: Jag får ju ändå inte ut någonting av att dansa med er!

Förra våren/nysommarn satt vi på en bänk och Grenen lutar huvudet bak och tittar upp i himlen sedan säger han: Det finns inte ett moln på himlen.. Han avbryter sig själv när han lutar fram huvudet igen och ser att det är moln nästan överallt, sedan lutar han huvudet bak igen och fortsätter: ..här!

I det här fallet behövs det noteras att Grenen pluggar till civil(eller kanske bygg-)ingenjör. Vi åker förbi där dom bygger nya IKEA och tittar, så säger Grenen: Det här är den största byggnaden jag har sett.
Varpå jag undrar om han inte varit i new york? Till svar får jag: Jo..

Har ni fler roliga grenhjelm-citat? hör av er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0