Favoritmuskel

Min favoritmuskel är quadriceps, som den så fint kallas. det är faktiskt en muskel som består av fyra små, de fyra små musklerna har sitt lägre fäste vid knäskålen och sina övre fästen ltie varstans på låret.

Den här muskeln är min favorit just för att det är den jag snabbast får träningsvärk i och snabbast ser skillnad på.. jag kan lätt spänna den och känna att det putar upp nått hårt från låret! det har faktsikt vart min favoritmuskel sen jag var liten pch spelade innebandy, i och för sig hade jag två favvosar då.. det var den och gastrocnemius, vadmuskeln, jag ville jättegärna att den skulle synas också, ni vet när man får ett såntdär streck på vaden, skugga av själva muskeln..

oj! nu kan jag inte bestämma mig, vilken gillar jag bäst egentligen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0