Vappen

Valborgsmässoafton, sista april eller vardagligt valborg, finlandssvenska vappen, är en årlig högtid som firas i Estland, Finland, Lettland, Sverige, Tjeckien och Tyskland den 30 april eller 1 maj. Traditionen grundar sig på de hedniska högtider som funnits spridda i Europa, men har senare kommit att sammankopplas med Heliga Valborgs kult, mot häxtro och onda andar, som uppstod speciellt efter hennes död år 779.


TRAMS! idag firar vi konungens födelsedag! och jag är laddad! eller... jag vet inte ens vad jag ska ha på mig, och är jättetrött och kommer jobba till 04 i natt. :(

TRAMS IGEN! jag ÄR laddad! Och jag ska ha på mig leopardklänning.. eller?? jag kommer ju missa riktiga festen för att jag ska jobba, jag kanske bara ska komma i jeans och tshirt. :(

TRAMS! JA NU SKA JAG SLUTA TRAMSA! Jag ska ha på mig nå glammigt och när jag lämnar.. så tar festen slut! Eller hur? ;P



Kommentarer
Postat av: mari

Hehe, ja. Jeg blogger med en venninne fra studiet :)

2010-04-30 @ 15:55:34
URL: http://bitavkake.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0