Hur orkar jag?

Nu har jättemånga frågat mig hur fan jag orkar träna så mycket. Så nu ska jag försöka komma med lite tips för de lite latare läsarna! ;P (Ska svara på andra vanliga frågor lite senare!)


Mitt svar på den frågan är nog att jag inte tränar såååå mycket. Eller, jag tränar lite men ofta. Springer hellre en halvtimme fyra gånger i veckan istället för en timme två gånger. Då blir det lite lättare att få tummen ur och åka iväg och göra det. Typ "på vägen hem från Sonny idag svänger jag förbi friskis och springer 30 min." Det blir en lätt grej då. Och om man tränar ofta, 4-6 gånger i veckan, så blir det snabbt en vardagsgrej som ska göras, vissa duschar ju fan i 30 min, storhandlar i 1 timme eller sitter framför datorn/tvn 5 timmar om dagen. Då är det inte så farligt att träna 30-45 minuter ett par gånger i veckan.

Är du  mer omotiverad än så tycker jag att du kan motionera lite lätt varje dag, gör hellre många små pass, vissa har till och med har en crosstrainer eller ett löpband hemma! Kör då 10 min om dagen. Det är myycket bättre än en timme en gång i veckan!


Och är du suuuuperlat och hatar att träna, GÅ hem från jobbet varje dag! Ta bussen dit och gå hem! Okej om du har skitlångt till jobbet kan du ju bussa halvvägs, men försök få en 30 min promenad varje dag, och en gång i veckan MÅSTE du göra promenaden på 20 min! ;) Det är kul att utmana sig själv!

Man måste börja någonstans och sen jobba sig uppåt, tillslut orkar man fan hur mycket som helst och om du sakta gör det till en del av din vardag så kommer det gå av sig själv tillslut! :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Faktiskt bra tips. 10 min löp på bandet ett par ggr om dan är ju ingen uppoffring om man som jag har ett fint band står hopfällt bakom sovrumsdörren :0) Det blir ju över 2 timmar i veckan på det viset.

Tack för tipset

2011-04-21 @ 07:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0