Kvällens lärdom.

Tjallala, nu sitter man hemma hos Sonny, mätt och nyduschad efter att först ha sprungit av sig nudlarna på gymmet och sedan kört en timmes afrodans. Råkade ju vara där en timme tidigare haha, men det kändes helt lagom att träna så, kommer säkert göras om. Nu vankas filmkväll med Sonny och Grenhjelm.

Och just det, en liten varning. Jag åt för en liten stund sen heinz ketchup och fick en riktig chock (äter annars felix ketchup hemma) för den var så jävla söt. Det kliade i halsen och jag blev tvungen att hosta haha. Så jag tänkte kolla hur mycket socker den innehåller, och det framgår inte på flaskans etikett. Så vi går online och försöker ta reda på det där, men det var lika hemligt. Så kollar vi iaf upp felix och den har 18 gram socker och 75 kcal / 100 gram. Heinz ketchup innehåller 103 kcal / 100 gram. Sjukt, alltså måste den innehålla mer socker också. Om man la märke till sånt här oftare och alltid kunde välja det lite bättre alternativet, när det gäller bland annat ketchup, smör, bearnaise (rydbergs 370 kcal vs lohmanders 710 kcal / 100 gram) med mera, så tror jag att man i längden skulle tjäna på det. Leva längre och må bättre. Det är ju så lite som krävs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0