Superträningschema

Jag och Ello skulle löpträna idag, men jag sov jättedåligt inatt, mådde illa och hade feberdrömmar, klockan fem gick jag upp och spydde, sen försökte jag somna om men mådde för illa, vid sju var det dags att spy igen.. så jag har varit matt och utslagen hela dagen.

Åh jo, jag har kommit på nu varför jag mår så illa på natten/morgonen, för jag tar mitt p-piller innan jag går och lägger mig. Jag minns att jag gick i den fällan för ett par år sen också. Då googlade jag fram att man helst skulle ta p-pillret på morgonen med frukost, så man har hela dagen på sig att fylla magen med mat sen. Tar man den på kvällen så går det ju minst 8-10 timmar innan man äter igen och då blir man jätteillamående.

Så det blev ingen löpträning för mig idag. Och nu när jag börjat må lite bättre så får jag typ dåligt samvete över det. Vet att jag inte hade klarat att springa tidigare idag men nu är jag på fötter igen.. så körde lite zumba här hemma! :)



Jag och Ello har nämligen satt ett super-träningschema fram till sommarn, japp vi har 21 veckor på oss att bli superfit! Och reglerna är att man ALDRIG får hoppa över ett träningspass (om man inte är sjuk eller ens föräldrar dött i en trafikolycka) och om Ello tex är sjuk så MÅSTE jag ändå träna. För om hon ligger hemma en vecka och jag tränar hela den veckan, då känner hon sig tvingad att komma på fötter igen och börja köra. Är vi båda lata en vecka finns risken att vår motivation försvinner.

Vi ska alltså träna fem dagar i veckan, fem olika aktiviteter så det inte blir tråkigt. Afrodans och medelpass på friskis, löpträning och styrka på gymmet. Och så ska vi börja dansa Ragga på danscenter. Och vi tävlar om vem som kan gå längst utan att äta förbjudna saker.. de förbjudna fyra, HAHA FF, skräpmat, snacks, godis, läsk. Godis och läsk kan jag klara mig utan, men skräpmat.. och chips.. vattnas i munnen bara jag skriver om det.

Tror ni vi klarar det? :]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0