Dampar på arbetslösa just nu!

Ser på jobbjägaren.. OCH BLIR SÅ SJUKT IRRITERAD! HUR FAN KAN EN JÄVLA KÄRRINGJÄVEL VARA ARBETSLÖS I 25 ÅR OCH KLAGA PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN!?!?!?!?! Jag vet inte ens om jag vågar skriva vad jag tycker om arbetslösa som skyller på samhället, arbetsförmedlingen osv osv. Om man tycker att det är samhället (alla andra) det är fel på så kanske man ska ta en titt på sig själv. Inte kan hela samhället ha fel.. och du rätt?

Jag har aldrig haft problem att skaffa jobb, så jag tror inte att det är samhället det är fel på.. får du inte ett jobb du sökt så är det antagligen för att DU inte har utbildningen för det, DU har inte erfarenheten, DU har gjort ett dåligt intryck på intervjun ... kan fortsätta, men det blir tjatigt, ni fattar vad jag menar.

Jag har vart arbetslös det senaste halvåret, för att jag har börjat plugga. För ca en månad sedan bestämde jag mig för att jag behöver ett extrajobb och började söka. Hittills har jag fått tre jobberbjudanden. SÅ JÄVLA SVÅRT ÄR DET INTE!

Och visst kan det va sjukt svårt att få just det jobbet du vill ha eller drömmer om. Men ett jobb kan du alltid få! Så de som är arbetslösa och tycker att de är för fina för ett donkenjobb eller liknande.. kommer aldrig komma någonstans i livet. Det är, bland annat, mina år på mcdonalds som gjort att jag är så attraktiv på marknaden nu. Alla måste börja någonstans, i skolbänken eller på ett "skitjobb" och sedan arbeta sig dit man vill komma.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tog studenten i juni förra året och har inte fått något jobb än, men det är inte för att jag lat utanför att de flesta arbetsgivare som söker personal vill att man ska ha erfarenhet. Men hur får man det i fall man inte får chansen att jobba liksom ..

2011-04-06 @ 19:01:24
URL: http://luggsliten.se
Postat av: Caroline

Vad har du för utbildning?

2011-04-06 @ 19:06:10
URL: http://carolineanderssonfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0