Jag kan inte sova!

Nu har jag druckit två treo och tagit ca 7 doser nässpray. Jag fattar fan inte hur man gör. Håller man huvudet rakt så rinner det bara ut igen och lutar man huvudet bak så åker det ner i halsen, så får man svälja skiten istället, det är äckligt. När jag försöker balansera nässprayen och vicka huvudet fram och tillbaka så slutar det ändå med att det rinner över åt något håll. Snoret sitter stenhårt kvar, jag kan inte andas.

Det jag undrat de senaste timmarna i min ensamhet, här i sovrummet är: Var kommer snoret ifrån egentligen? Det tar ju liksom aldrig aldrig aldrig någonsin slut. Jag kan snyta mig så det känns som hela hjärnan åkt ut och en hel toarulle tar slut. Men tio minuter senare så är jag precis lika snorig igen.

Snor eller nasalt mucus är det slem (mucus) som bildas av slemhinnorna i näsan. Slem bildas även av ackumulerad extracellulär vätska, vilken ökar i omfattning vid ett inflammationssvar. Under en dag kan det bildas upp emot ett par deciliter slem. Wikipedia så klart!

Är detta då en vanlig dag? Eller en förkylningsdag? Jag har hört att man sväljer ca en liter snor om dagen när man är sjuk. Jag tycker att det stämmer. Nu rann den senaste nässpraysdosen ut. Dropp dopp på datorbordet. Jag skiter i nässprayen nu och dricker en pucko! Tack! ♥

Jag har spelat fruit ninja (på min iPhone ♥) typ hela kvällen också, det är fan drygt när man har feber. För man har handsvett så fingret sveper inte lika fint över skärmen som det brukar. Dessutom får man små adrenalinkickar när man håller på att tappa en frukt eller är nära en bomb. I vanliga fall märker man knappt av dom, men när man är sjuk så känns det fan i hjärtat, känn som jag får panik! Jobbigt! Hur som helst har jag iaf slagit mitt rekord. Inte Sonnys eller Eriks än. Men jag är nära!



Vad har jag mer gjort denna kväll? Försökt sova i två timmar. Tittat på flera avsnitt av supersize vs superskinny. Mkt intressant program faktiskt! Man blir näästan lite sugen på att prova det där hälsosamma livet. Sen har jag kollat jobbmailen. Jag hade fått två halvtrevliga mail och några inte lika trevliga, helt neutrala tråkiga mail. Så det var inte så spännande. Jag saknar faktiskt jobbet! Jag hade hoppats på att få vara tillbaka imorgon, men jag känner mig inte frisk än. På fredag måste jag vara tillbaka! Jag orkar inte vara ensam mer!

Det är helt galet att det kan vara sånt stor skillnad på människor!


Nu verkar nässprayen, det kanske bara var tålamod man behövde? Jag kan iaf andas, men kan jag sova nu? Får nog vänta med att lägga mig tills treon slår till också. Jag orkar inte ligga och vända på mig en sekund till. Tänker inte lägga huvudet på kudden förns jag typ redan har somnat. Kanske ska kika lite mer SS vs SS?? Det finns inte så mkt andra program/serier att kika på nu längre, alla verkar ha sommaruppehåll! Åh, jag har bara två veckor kvar på jobbet, 27 & 28. Sen har jag sommaruppehåll. Två veckors semester! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0